Czy twoja reklama AdWords jest opłacalna?
Reklama w Google AdWords to dla zdecydowanej większości firm konieczność. Jednak bardzo często inwestycja w taką reklamę nie przynosi oczekiwanych efektów.
- Koszt reklamy jest wysoki, a sprzedaż bardzo niska
- Nie dostajesz tyle zapytań, na ile liczyłeś, biorąc pod uwagę koszt reklamy
- Wejść na stronę jest dużo, ale mało kto dzwoni do Twojej firmy
To bardzo irytujące …
Pewnie nie, ale dlaczego?
Powodów może być wiele. Najczęstsze to:
- Brak wiedzy i doświadczenia w prowadzeniu kampanii
- Silna konkurencja, której nie jesteś w stanie przelicytować
- Brak informacji o efektach kampanii, która jest niezbędna do optymalizacji technicznej konta AdWords.
Jednak najważniejszą przyczyną jest to, że …
Nie prowadzisz optymalizacji efektywności biznesowej!
Co to znaczy?
To znaczy, że nie masz pojęcia, gdzie ulokować swój budżet, żeby uzyskać większy zwrot z inwestycji w reklamę. Tracisz przez to prawdopodobnie nawet 80-90% swojego budżetu!
To również znaczy, że robiąc kilka prostych kroków możesz podnieść skuteczność swojej kampanii nawet o 70%, praktycznie z dnia na dzień!
I to nie zmieniając budżetu kampanii!
Myślisz, że to zbyt trudne? Nie prawda!
Powiem ci, co trzeba zrobić. Musisz, po kolei:
- Wprowadzić pomiar konwersji na swoim koncie Analytics,
- Wyznaczyć wartość mierzonych celów
- Zintegrować Analytics z AdWords
- Zaimportować cele z Analytics do AdWords
- Przygotować sobie w AdWords widok danych, na którym od razu zobaczyć, w które kampanie warto inwestować pieniądze, a skąd je jak najszybciej zabrać
- Na podstawie tych danych przenieść budżety pomiędzy kampaniami i zmienić stawki dla odpowiednich słów tak, żeby przede wszystkim pracowały te elementy, które dają najlepszy zwrot z inwestycji
Trochę wiedzy, dzień pracy i masz natychmiastowy efekt.
W działalności agencyjnej to nasza codzienność.
Możesz pomyśleć, że skoro to takie proste, to dlaczego Google nie zrobi z tego automatu? Przecież ma te wszystkie swoje algorytmy do optymalizacji. Tak, tylko jaki interes ma Google w tym, żebyś wydawał na reklamę znacznie mniej, niż do tej pory?
Musisz sam zadbać o swój biznes i swoje pieniądze.
Nikt, tak jak ty, nie zatroszczy się o Twoje pieniądze i biznes. Rozumiem, że możesz nie wiedzieć, jak się za to zabrać. Jednak to nie może być powód, żeby odpuszczać i nie wycisnąć ze swojego budżetu znacznie więcej, niż do tej pory.
Dlatego przygotowałem dla Ciebie Poradnik AdWords!
Przygotowałem poradnik AdWords, który krok po kroku opisuje, z ilustracjami, jak przygotować wszystkie elementy takiej optymalizacji – samodzielnie.
Poradnik zawiera tylko praktyczną wiedzę, zebraną w ciągu kilku lat mojej pracy jako partnera Google i operuje tylko na konkretnych przykładach.
Z poradnika dowiesz się:
- Jak ustawić mierzenie konwersji w sklepie internetowym i przy zbieraniu zapytań
- Jak zintegrować konta Analytics i AdWords
- Jak zaimportować cele z Analytics do AdWords
- Jak na koncie AdWords przygotować widoki danych potrzebne do optymalizacji efektywności
- Jak optymalnie podzielić dostępny budżet pomiędzy kampanie, kierując się obiektywnymi danymi o zwrocie z nakładów na reklamę.
- Jak jeszcze bardziej podnieść skuteczność kampanii manipulując stawkami słów kluczowych.
Ale ten poradnik AdWords nie jest za darmo.
Z doświadczenia wiem, że jeżeli coś dostaniesz za darmo, to najpewniej za 10 minut o tym zapomnisz i nic nie zrobisz.
Chcę, żebyś jak najszybciej wdrożył to, o czym piszę i żebyś to Ty zaczął wreszcie zarabiać na swoich kampaniach AdWords!
Koszt poradnika wraz z gratisami, o których piszę dalej to jedynie 77 zł brutto.